Starszy referent

Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy referent
Miejsce pracy: Aleksandrów Kujawski
Ogłoszenie o naborze Nr 153195

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca administracyjno-biurowa
  • praca przy obsłudze monitora ekranowego (komputera) powyżej 4 godzin dziennie
  • Szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej budynku Urzędu Skarbowego w Aleksandrowie Kujawskim można znaleźć na stronie:

    https://www.kujawsko-pomorskie.kas.gov.pl/urzad-skarbowy-w-aleksandrowie-kujawskim/zalatwianie-spraw/dostepnosc/-/asset_publisher/l1I8/content/informacja-o-dostepnosci-architektonicznej-6?



Zakres zadań

  • Prowadzi egzekucję administracyjną należności pieniężnych stosując dostępne środki egzekucyjne przewidziane w ustawie o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w celu wyegzekwowania oraz zabezpieczenia należności objętych tytułami wykonawczymi i zarządzeniami zabezpieczenia podlegających z mocy prawa egzekucji administracyjnej.
  • Przydziela i odbiera służby poborcom skarbowym oraz kontroluje pod względem merytorycznym wykonanie służby w celu zapewnienia sprawnej i terminowej realizacji zadań.
  • Przygotowuje projekty pism oraz orzeczeń w zakresie prowadzonych postępowań egzekucyjnych i zabezpieczających w celu realizacji zadań w zakresie orzecznictwa w tych postępowaniach oraz projekty orzeczeń w zakresie kar grzywny i kar pieniężnych w celu doprowadzenia do wykonania egzekwowanego obowiązku.
  • Poszukuje majątku zobowiązanych w ramach prowadzonych postępowań egzekucyjnych i zabezpieczających w celu zastosowania w postępowaniu właściwych środków egzekucyjnych i doprowadzenia do wyegzekwowania należności.
  • Dokonuje zabezpieczenia należności pieniężnych i wykonuje postanowienia prokuratora i sądu o zabezpieczeniu majątkowym w celu zagwarantowania windykacji orzeczonych należności.
  • Wykonuje środek karny przepadku, orzeczenia w sprawie likwidacji niepodjętego depozytu oraz w sprawach, w których własność rzeczy przeszła na rzecz Skarbu Państwa w celu realizacji obowiązków nałożonych na organ egzekucyjny.
  • Przeprowadza kontrolę u dłużników zajętych wierzytelności i zobowiązanych, przygotowuje projekty postanowień: określających wysokość nieprzekazanej kwoty, nałożenia kary pieniężnej w celu zapewnienia skuteczności egzekucji.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub w pracy biurowej
  • Podstawowa znajomość przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji i przepisów z nią związanych oraz kodeksu postępowania administracyjnego.
  • Umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce.
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Komunikatywność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Umiejętność obsługi podstawowych programów komputerowych
  • Umiejętność pracy w zespole.
  • Odporność na stres.

Najnowsze oferty

Aktywny od: 2025-12-07

Asystent / Asystentka ds. Uzgodnień i Dokumentacji Technicznej

Pracodawca: 2MKP Energia Sp. z o.o.

ZOBACZ WIĘCEJ

mazowieckie / Warszawa, Al. Stanów Zjednoczonych 72/U51

Opis stanowiska: uzgadnianie tras przyłączy i linii energetycznych z instytucjami i właścicielami gruntów przygotowywanie dokumentacji formalno-prawnej niezbędnej do realizacji inwestycji pozyskiwanie decyzji lokalizacyjnych, pozwoleń na budowę oraz zgód na zajęcie...

Aktywny od: 2025-12-07

Pracownik obsługi biurowej

Pracodawca: Powiatowy Urząd Pracy w Nowym Targu

ZOBACZ WIĘCEJ

małopolskie / Nowy Targ

zgodnie z programem stażu Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie ogólnokształcące Uprawnienia: obsługa komputera Wymagania inne: obywatelstwo polskie, osoba bez ograniczeń rychowych

warmińsko-mazurskie / Nowa Wieś Ełcka

Kluczowe Zadania: Wsparcie techniczne: pomoc w badaniach i transporcie laboratoryjnym. Zarządzanie dokumentacją (cyfrową i papierową): prowadzenie kart materiałowych, korespondencji, obiegu dokumentów. Obsługa kancelaryjno-biurowa: skanowanie, kopiowanie, rejestracja...