Recepcjonistka w apartamencie to coraz częściej zbędna osoba. Apartamenty, mimo że ich przeznaczenie jest całkowicie takie samo, w dużej mierze różnią się od klasycznych hoteli. Właściciele apartamentów mają różne podejście do tego, jak powinna wyglądać obsługa klienta w ich biznesie. Część z nich wciąż stawia na tradycyjne przywitanie gościa w drzwiach, a część wybiera raczej opcje pozostawienia klucza w skrytce przy drzwiach bądź też zamontowania zamka na kod. Czy rezygnacja z recepcjonistki to rzeczywiście najlepsza opcja?
Recepcjonistka w apartamencie rzeczywiście często nie jest potrzebna. Co więcej, jest wiele budynków, w których recepcji nie ma, a tworzenie jej specjalnie dla prowadzonej działalności może wcale nie być opłacalne. Osoba, która wita gości ma jednak dodatkowe zalety. Klienci, którzy są witani z uśmiechem, często lepiej oceniają dane miejsce. Dla wielu klientów jest to bowiem bardzo ważne. Szczególnie osoby, które przyzwyczajone są do standardu wysokiej klasy hoteli, mogą czuć się niewystarczająco zaopiekowane, jeśli w apartamencie brakuje recepcji.
Z drugiej strony rezygnacja z recepcjonistki to bardzo opłacalny wybór. Wielu gości ceni sobie również prywatność, jaką daje wynajęcie apartamentu zamykanego na generowany indywidualnie klucz. Zaletą jest również to, że mogą przyjechać oraz wyjechać, kiedy chcą. Część apartamentów nie ma bowiem recepcji całodobowej, co powoduje niekiedy dyskomfort gości.