Recepcjonistka to praca chętnie podejmowana przez studentów oraz osoby, które wiążą swoją przyszłość z hotelarstwem. Jest jedną z ciekawszych prac, jednak może też generować wiele trudności oraz wiąże się z wyzwaniami. Przede wszystkim, żeby pracować na recepcji, trzeba po prostu lubić ludzi: być otwartym na pomoc im oraz wyrozumiałym dla często pojawiających się podobnych pytań. Aby uniknąć wpadek i bez problemu udzielać ludziom wyczerpujących odpowiedzi, recepcjonista musi szybko znaleźć odpowiedź na pytanie, które nurtuje gościa. Jakich informacji powinna więc umieć udzielić od ręki?
Po pierwsze, recepcjonista powinien znać otoczenie hotelu. Musi doskonale orientować się w tym, jakie lokale usługowe znajdują się blisko wejścia. Przede wszystkim musi umieć udzielić odpowiedzi na pytanie o lekarza, szpital oraz aptekę. Powinien umieć polecić ciekawe miejsca, w których można smacznie zjeść. Jeśli w hotelu często pojawiają się obcokrajowcy, recepcjonistka szczególnie dobrze powinna umieć odpowiedzieć na pytanie o sklepik z pamiątkami, także tymi mniej kiczowatymi.
Kolejna informacja, którą recepcjonistka powinna mieć w małym paluszku to ta dotycząca transportu, zarówno miejskiego, jak i tego pomiędzy miastami. Oczywiście nikt nie wymaga od niej, żeby potrafiła podać z pamięci całą siatkę połączeń międzymiastowych, ale powinna przynajmniej dobrze radzić sobie z ich szybkim wyszukaniem.