Starszy archiwista

Archiwum Państwowe w Bydgoszczy
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy archiwista
Miejsce pracy: Bydgoszcz
Ogłoszenie o naborze Nr 152306

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


- stanowisko pracy wyposażone w monitor ekranowy z naturalnym i sztucznym oświetleniem


- wysiłek fizyczny


- permanentna obsługa klientów zewnętrznych.


Otoczenie organizacyjno-techniczne miejsca pracy:


- praca z materiałami archiwalnymi


- możliwy kontakt z czynnikiem alergennym


- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie


- budynek posiada windę i jest przystosowany architektonicznie dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Zakres zadań

  • Przeprowadza kwerendy i opracowuje ich kosztorysy wstępne i rachunki za poszukiwania oraz wykonane kopie.
  • Przyjmuje zamówienia na kserokopie i odwzorowania cyfrowe, ewidencjonuje je, przygotowuje akta i opracowuje kosztorysy.
  • Udziela informacji, w tym także użytkownikom czytelni, o trybie przeprowadzania kwerend oraz o posiadanych archiwaliach i warunkach ich udostępniania.
  • Przyjmuje zgłoszenia użytkowników i prowadzi ewidencję użytkowników.
  • Przyjmuje zamówienia na sprowadzenie akt z magazynów, ewidencjonuje je i udostępnia użytkownikom, zabezpiecza podczas udostępniania i przyjmuje zwroty akt po wykorzystaniu celem przekazania do magazynu.
  • Prowadzi ewidencję udostepnionych archiwaliów i wykonanych kopii w dostępnych narzędziach teleinformatycznych oraz opracowuje sprawozdania m.in. z działalności czytelni.
  • Obsługuje komputerowe bazy danych, w tym m.in. bazy KOHA oraz strony internetowe związane z zasobem Archiwum.
  • Tworzy pomoce ewidencyjne.
  • Prowadzi prace naukowe, popularyzatorskie i dokumentacyjno-informacyjne objęte planem Archiwum.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe archiwistyka lub historia
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku o podobnym zakresie obowiązków w obszarze archiwistyka
  • Znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym.
  • Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, Kodeksu Postępowania Administracyjnego, Ustawy o ochronie danych osobowych i przepisów dotyczących ochrony tajemnicy państwowej Znajomość historii ustroju Polski i państw zaborczych w szczególności Prus i Niemiec do 1945 r., dziejów wytworzonych przez nie akt. Znajomość zasobu archiwalnego i historii archiwum. Znajomość struktury archiwum i sieci archiwalnej.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Studia podyplomowe z zakresu archiwistyki, historii lub zarządzania dokumentacją.
  • Kurs kancelaryjno - archiwalny lub inny z zakresu archiwistyki lub zarządzania dokumentacją.
  • Znajomość języka niemieckiego w stopniu komunikatywnym.
  • Umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, umiejętność prowadzenia prac naukowych i informacyjnych, znajomość komputerowych baz danych obowiązujących w Archiwum.
  • Znajomość neografii gotyckiej.

Najnowsze oferty

Aktywny od: wczoraj

Pracownik biurowy do obsługi programu płatnik

Pracodawca: AnkaBe Biuro Rachunkowe Anna Białas

ZOBACZ WIĘCEJ

śląskie / Psary

Obsługa programu Płatnik Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie ogólnokształcące Wymagania inne: Znajomość obsługi programu płatnik, znajomość przepisów kadrowo-płacowych, mile widziane wykształcenie wyższe

Aktywny od: wczoraj

Pracownik biurowy branża elektryczna

Pracodawca: F.H.U."RODAR-ELEKTRO" DARIUSZ JUSZCZYK

ZOBACZ WIĘCEJ

świętokrzyskie / Kielce

Wykonywanie prac biurowych związanych z koordynacją prac budowlanych elektrycznych i teletechnicznych, przygotowanie ofert, rozliczanie prac i materiałów, zamówienia, przygotowywanie dokumentacji powykonawczej. Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie zawodowe...

Aktywny od: wczoraj

Pracownik biurowy

Pracodawca: Powiatowy Urząd Pracy w Wieruszowie

ZOBACZ WIĘCEJ

łódzkie / Wieruszów

- wykonywanie poleceń przełożonych dot. pracy,- obsługiwanie urządzeń biurowych,- wsparcie w przygotowaniu i dystrybucji materiałów marketnigownych, promocyjnych i POS przy współpracy z pracownikami odpowiedzialnymi za ten obszar oraz dostawcami usług...