Starszy archiwista

Archiwum Państwowe w Bydgoszczy
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy archiwista
Miejsce pracy: Bydgoszcz
Ogłoszenie o naborze Nr 152306

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


- stanowisko pracy wyposażone w monitor ekranowy z naturalnym i sztucznym oświetleniem


- wysiłek fizyczny


- permanentna obsługa klientów zewnętrznych.


Otoczenie organizacyjno-techniczne miejsca pracy:


- praca z materiałami archiwalnymi


- możliwy kontakt z czynnikiem alergennym


- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie


- budynek posiada windę i jest przystosowany architektonicznie dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Zakres zadań

  • Przeprowadza kwerendy i opracowuje ich kosztorysy wstępne i rachunki za poszukiwania oraz wykonane kopie.
  • Przyjmuje zamówienia na kserokopie i odwzorowania cyfrowe, ewidencjonuje je, przygotowuje akta i opracowuje kosztorysy.
  • Udziela informacji, w tym także użytkownikom czytelni, o trybie przeprowadzania kwerend oraz o posiadanych archiwaliach i warunkach ich udostępniania.
  • Przyjmuje zgłoszenia użytkowników i prowadzi ewidencję użytkowników.
  • Przyjmuje zamówienia na sprowadzenie akt z magazynów, ewidencjonuje je i udostępnia użytkownikom, zabezpiecza podczas udostępniania i przyjmuje zwroty akt po wykorzystaniu celem przekazania do magazynu.
  • Prowadzi ewidencję udostepnionych archiwaliów i wykonanych kopii w dostępnych narzędziach teleinformatycznych oraz opracowuje sprawozdania m.in. z działalności czytelni.
  • Obsługuje komputerowe bazy danych, w tym m.in. bazy KOHA oraz strony internetowe związane z zasobem Archiwum.
  • Tworzy pomoce ewidencyjne.
  • Prowadzi prace naukowe, popularyzatorskie i dokumentacyjno-informacyjne objęte planem Archiwum.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe archiwistyka lub historia
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku o podobnym zakresie obowiązków w obszarze archiwistyka
  • Znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym.
  • Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, Kodeksu Postępowania Administracyjnego, Ustawy o ochronie danych osobowych i przepisów dotyczących ochrony tajemnicy państwowej Znajomość historii ustroju Polski i państw zaborczych w szczególności Prus i Niemiec do 1945 r., dziejów wytworzonych przez nie akt. Znajomość zasobu archiwalnego i historii archiwum. Znajomość struktury archiwum i sieci archiwalnej.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Studia podyplomowe z zakresu archiwistyki, historii lub zarządzania dokumentacją.
  • Kurs kancelaryjno - archiwalny lub inny z zakresu archiwistyki lub zarządzania dokumentacją.
  • Znajomość języka niemieckiego w stopniu komunikatywnym.
  • Umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, umiejętność prowadzenia prac naukowych i informacyjnych, znajomość komputerowych baz danych obowiązujących w Archiwum.
  • Znajomość neografii gotyckiej.

Najnowsze oferty

Aktywny od: dzisiaj

Asystent / Asystentka ds. administracji

Pracodawca: LST-Polska Sp. z o.o.

ZOBACZ WIĘCEJ

lubelskie / Bełżyce

Zakres obowiązków: Wsparcie administracyjne i organizacyjne Zarządu. Obsługa korespondencji: poczta, e-mail, telefon. Prowadzenie i archiwizacja dokumentacji. Koordynacja kalendarza spotkań. Kooperacja z innymi działami. Wsparcie w dziale kadr i HR, w tym: Zarządzanie...

Aktywny od: dzisiaj

Ortopeda i traumatolog narządu ruchu

Pracodawca: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chodzieży

ZOBACZ WIĘCEJ

wielkopolskie / Chodzież

Podstawowym zadaniem lekarza- członka powiatowego zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności jest:- uczestniczyć w posiedzeniach składu orzekającego wyznaczonego przez Przewodniczącego;- sporządzanie oceny niezbędne do wydania orzeczenia o niepełnosprawności...

Aktywny od: dzisiaj

Organizator społeczności lokalnej

Pracodawca: CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W GMINIE ŚWIDWIN

ZOBACZ WIĘCEJ

zachodniopomorskie / Świdwin

Prowadzenie na bieżąco rozeznania potrzeb oraz potencjału wspólnoty samorządowej w zakresie działań wspierających.pracodawca wymaga posiadania II stopnia specjalizacji w zawodzie pracownik socjalny w zakresie specjalności praca socjalna ze społecznością lokalną...