IP Assistant / Paralegal

Would you like to be a part of our dream team?
Vacancy:
IP Assistant / Paralegal
Miejsce pracy: Warszawa, Rondo Daszyńskiego

 

About AIPEX:

AIPEX is a pan-European Intellectual Property (IP) law firm with offices in major cities across Europe. We serve as the regional counsel for multi-nationals and corporations, providing innovative solutions to the complex challenges of managing intellectual property portfolios in Europe’s dynamic and multi-jurisdictional landscape. AIPEX offers a seamless, single-point-of-entry service for clients navigating the European IP scene. With a team and offices situated across Europe, we serve as the umbrella company, managing and assisting clients in a fast paced, detail orientated environment from within the heart of Europe.

Key Operational Responsibilities

As a key player in managing our clients European IP Portfolios, you will collaborate closely with fellow IP Portfolio paralegals, the Marketing Executive, the Office Assistant, and the directors of AIPEX.

Your Role:
  • Track and manage email traffic and physical correspondence
  • Create and update dockets in the Document Management System
  • Oversee European and PCT application procedures
  • Validate European granted patents across multiple countries
  • Prepare and send invoices to clients
  • Monitor and manage deadlines
  • Maintain contact with colleagues across Europe
  • Act as a pivotal link between partners and clients
  • Keep procedures up to date and efficient
Experience & Skills:
  • Passion for delivering exceptional client service
  • Minimal 1 year experience in IP portfolio management
  • Commitment to a minimum of 40 hours per week
  • High proficiency in verbal and written English - C1/C2
What We Offer:
  • Autonomy in your role
  • Work from anywhere in Poland, 100% remote or hybrid
  • Opportunities to travel and meet clients and colleagues at AIPEX offices
  • Flexible work time and location: get the job done!
  • A chance to be part of a unique, pan-European IP law firm
  • Being a part of a highly professional and motivated team
  • Career development opportunities
Prosimy o dopisanie klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych w procesie rekrutacji.

Najnowsze oferty

Aktywny od: wczoraj

Asystent do spraw księgowości

Pracodawca: Powiatowy Urząd Pracy w Skarżysku-Kamiennej

ZOBACZ WIĘCEJ

świętokrzyskie / Skarżysko-Kamienna

-obsługa komputera, obsługa pełnej księgowości Wymagania konieczne: Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat) Wymagania inne:

Aktywny od: wczoraj

Asystent do spraw księgowości

Pracodawca: Miejski Urząd Pracy w Lublinie

ZOBACZ WIĘCEJ

lubelskie / Lublin

zgodnie z programem stażu Wymagania inne:

Aktywny od: wczoraj

Młodszy specjalista

Pracodawca: Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie

ZOBACZ WIĘCEJ

zachodniopomorskie / Szczecin

- zabezpieczanie zastępstwa sądowego,- prowadzenie rejestru odwołań oraz wykonywanie innych czynności związanych z postępowaniem odwoławczym,- prowadzenie całokształtu spraw związanych z obsługą prawną,- współpraca z Placówkami Terenowymi i komórkami...