Główny specjalista

Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 155929

Warunki pracy

- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,


- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,


- zagrożenie korupcją,


- permanentna obsługa klientów zewnętrznych,


- działanie pod presją czasu,


- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • ma następujące zadania:
  • Udzielanie wszechstronnej pomocy rodzicom we wszczynaniu postępowania o nakazanie powrotu dziecka lub wykonywania kontaktów z dzieckiem oraz wykonywania władzy rodzicielskiej w stosunkach transgranicznych.
  • Podejmowanie czynności związanych z przekazywaniem wniosków sądów polskich oraz organów zagranicznych w celu uzyskiwania i wymiany informacji niezbędnych dla prowadzenia postępowania lub wydania orzeczenia w zakresie odpowiedzialności rodzicielskiej w stosunkach transgranicznych oraz podejmowanie działań w zakresie zainicjowania postępowań przez sądy w przypadku zagrożenia dobra dziecka, w tym w szczególności monitorowanie postępowań.
  • Udział w pracach grup roboczych UE dotyczących problematyki prawa rodzinnego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii wykonywania władzy rodzicielskiej w stosunkach transgranicznych.
  • Opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie międzynarodowego prawa rodzinnego.
  • Sporządzanie analiz i statystyk dotyczących obrotu prawnego z zagranicą w zakresie obejmującym stanowisko.
  • Obsługa skarg i wniosków dotyczących międzynarodowych spraw rodzinnych, w tym również pism przychodzących na adres poczty elektronicznej: [email protected].

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w organach wymiaru sprawiedliwości lub administracji publicznej związanej ze współpracą międzynarodową, lub w obsłudze prawnej obywateli w organach administracji publicznej lub instytucjach UE, lub w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie C1
  • Znajomość przepisów prawa międzynarodowego i europejskiego w zakresie postępowań rodzinnych
  • Bardzo dobra znajomość polskiego prawa rodzinnego i postępowania cywilnego
  • Doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, komunikacja, otwartość na zmiany, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, pozytywne podejście do klienta, umiejętność negocjowania, zorientowanie na osiąganie celów
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość innego języka roboczego UE lub innego języka roboczego ONZ na poziomie B2

Najnowsze oferty

Aktywny od: 2025-12-07

Asystent / Asystentka ds. Uzgodnień i Dokumentacji Technicznej

Pracodawca: 2MKP Energia Sp. z o.o.

ZOBACZ WIĘCEJ

mazowieckie / Warszawa, Al. Stanów Zjednoczonych 72/U51

Opis stanowiska: uzgadnianie tras przyłączy i linii energetycznych z instytucjami i właścicielami gruntów przygotowywanie dokumentacji formalno-prawnej niezbędnej do realizacji inwestycji pozyskiwanie decyzji lokalizacyjnych, pozwoleń na budowę oraz zgód na zajęcie...

Aktywny od: 2025-12-07

Pracownik obsługi biurowej

Pracodawca: Powiatowy Urząd Pracy w Nowym Targu

ZOBACZ WIĘCEJ

małopolskie / Nowy Targ

zgodnie z programem stażu Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie ogólnokształcące Uprawnienia: obsługa komputera Wymagania inne: obywatelstwo polskie, osoba bez ograniczeń rychowych

warmińsko-mazurskie / Nowa Wieś Ełcka

Kluczowe Zadania: Wsparcie techniczne: pomoc w badaniach i transporcie laboratoryjnym. Zarządzanie dokumentacją (cyfrową i papierową): prowadzenie kart materiałowych, korespondencji, obiegu dokumentów. Obsługa kancelaryjno-biurowa: skanowanie, kopiowanie, rejestracja...