Asystent rodziny

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Piecki
Asystent rodziny
Miejsce pracy: Piecki
Numer: StPr/25/0403
OBOWIĄZKI:
Zgodnie z art. 15 ust. 1. Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:1)opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;2)udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;3)udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi;4)wspieranie aktywności społecznej rodzin;5)motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;6)udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;7)motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;8)udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;9)podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;10)prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;11)prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;12)dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;13)monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;14)sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;15)współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;16)współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.3), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
WARUNKI PRACY:
Wymagania inne:

Obywatelstwo polskie,Wykształcenie zgodnie z art. 12 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. 2022r. poz. 447) tj.: Asystentem rodziny może być osoba, która1) posiada:a)wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lubb)wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 w/w ustawy i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lubc)wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;2)nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;3)wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;4)nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;5)nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.2.Wymagania dodatkowe:-doświadczenie zawodowe w pracy z rodziną lub młodzieżą (min. 1 rok)-znajomość obsługi komputera oraz środowiska MS OFFICE,-łatwość nawiązywania i podtrzymywania kontaktów z ludźmi,-samodzielność, odpowiedzialność, obowiązkowość, odporność na stres,-znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych ze szczególną znajomością przepisów Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U.2025, poz. 49)

Miejsce pracy:

Piecki


Rodzaj umowy:

Umowa o pracę na czas określony


Wynagrodzenie brutto:

od 1 680 PLN


Opis wynagrodzenia:

Wymiar czasu pracy:1/3 etatuSystem czasu pracy: zadaniowyPraca w środowiskach rodzin na terenie gminy PieckiPlanowany termin zatrudnienia: na czas określony do 30.06.2026 r.

KONTAKT:

Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Mrągowie

Najnowsze oferty

Aktywny od: dzisiaj

Asystent Archiwum Korporacyjnego

Pracodawca: LUX MED Sp. z o.o.

ZOBACZ WIĘCEJ

mazowieckie / Warszawa, ul. Szturmowa 2

Twoje zadania: Właściwe przejmowanie, opracowywanie, udostępnianie i przechowywanie czynnej i nieczynnej dokumentacji z zachowaniem zasad i standardów bezpieczeństwa informacji; Prowadzenie szczegółowej ewidencji dokumentów w archiwum; Właściwe przygotowywanie i...

Aktywny od: dzisiaj

Pracownik ds. Obsługi Dokumentacji Kontrolnej

Pracodawca: Grupa Outworking

ZOBACZ WIĘCEJ

małopolskie / Kraków

Zadania: Kompletowanie dokumentów potrzebnych do realizacji kontroli. Obsługa dokumentacji pokontrolnej, w tym weryfikacja formalna i zatwierdzanie. Wprowadzanie danych do systemu informatycznego. Przygotowywanie pism i korespondencji. Nagrywanie danych na nośniki CD/DVD....

Aktywny od: dzisiaj

Kontroler terenowy – działki rolne

Pracodawca: Grupa Outworking

ZOBACZ WIĘCEJ

małopolskie / Kraków

Opis stanowiska: ustalanie w terenie granic i powierzchni działek rolnych, weryfikowanie w terenie zadeklarowanej uprawy, weryfikowanie w terenie warunków przyznania płatności, weryfikowanie w terenie zobowiązań podmiotu kontrolowanego, sporządzenie dokumentacji...