Błędy zdarzają się w każdej pracy, ale każda z branż ma swoje specyficzne trudności, które wpływają na efektywność przedsiębiorstwa. Hotele muszą się między innymi zmierzyć z błędami recepcjonistów. Często niewielka pomyłka może urosnąć w oczach gościa do ogromnych rozmiarów, co skutkuje niekiedy pojawieniem się wielu negatywnych opinii w sieci. Jakie więc błędy pojawiają się najczęściej i jak je eliminować?
Pierwszy duży błąd, który może popełnić recepcjonistka to nieudzielane pełnych informacji klientom. Wielu recepcjonistów czeka bowiem, aż gość sam zapyta o interesujące go usługi. Jest to jednak błędne podejście. Przede wszystkim recepcja z takim założeniem zupełnie nie wypełnia funkcji sprzedażowej. Nawet jeśli gość nie jest wstępnie zainteresowany usługami SPA w hotelu, nie oznacza to, że nie skorzysta z nich, kiedy zostaną mu one zaproponowane. Co więcej, gość może czuć się rozczarowany, kiedy po powrocie dowie się, że w cenie pobytu miał dostęp do usług, o których nie wiedział.
Drugi błąd, który popełni niejedna recepcjonistka, to brak uśmiechu. Ten niewielki detal ma bardzo duże znaczenie dla odbioru całej recepcji, a przez to od razu nastraja gościa. Uśmiech powoduje, że odwiedzający hotel od razu mają z nim milsze skojarzenia. Dla wielu z nich obsługa ma bardzo istotne znaczenie w ocenie hotelu.