Recepcjonistka to osoba odpowiedzialna za rozmowy z klientem i mająca z nim bezpośredni kontakt. Jej sposób bycia i pracy wpływa też na opinie firmy, dlatego dobra recepcjonistka powinna posiadać pewne cechy.

W roli recepcjonistki sprawdzają się osoby sumienne i odpowiedzialne, którym bez obaw można powierzyć rezerwowanie miejsc, przyjmowanie zamówień, opłat, wydawanie rachunków i faktur oraz zarządzanie dokumentacją firmy. Odpowiedzialność i rzetelność w tej pracy to niezbędne cechy, które pozwalają sumiennie wykonywać wszystkie obowiązki.

Osoby pracujące na tym stanowisku mają bezpośredni kontakt z klientami, dlatego ich sposób bycia i maniery powinny być nienaganne. Ma to wpływ na wizerunek firmy, bo często to oni jako pierwsi mają kontakt z obecnym lub potencjalnym klientem. Stąd tak ważne jest przestrzeganie zasad uprzejmości podczas rozmowy.

To cecha niezbędna, kiedy pracuje się np. w hotelu lub na recepcji w innym miejscu. Klienci cenią sobie dyskrecję i chcą mieć pewność, że mogą komuś z obsługi powierzyć delikatne kwestie i szukać pomocy w problematycznych momentach. Zależy im też na uniknięciu niedyskretnych pytań, sugestii lub plotek, co nie jest dobrze odbierane i może negatywnie wpłynąć na wizerunek danej firmy.

8 Comments
  • Avatar dla seba
    seba
    Posted 10 sierpnia 2020 12:54 0Likes

    przede wszystkim musi być ogarnięta

  • Avatar dla Gabi89
    Gabi89
    Posted 14 września 2020 14:50 0Likes

    dyskrecja jest bardzo pożądaną cechą na tym stanowisku

  • Avatar dla tomi
    tomi
    Posted 17 września 2020 10:56 1Likes

    uśmiech w tej pracy jest najważniejszy

  • Avatar dla Basia
    Basia
    Posted 11 sierpnia 2021 14:07 0Likes

    Dobra recepcjonista to kompetentna osoba i godna zaufania

  • Avatar dla Aga
    Aga
    Posted 8 lutego 2022 20:34 0Likes

    Recepcjonistka powinna umieć udzielić rzetelnej informacji.

Napisz komentarz