Recepcjonistka to osoba odpowiedzialna za rozmowy z klientem i mająca z nim bezpośredni kontakt. Jej sposób bycia i pracy wpływa też na opinie firmy, dlatego dobra recepcjonistka powinna posiadać pewne cechy.
W roli recepcjonistki sprawdzają się osoby sumienne i odpowiedzialne, którym bez obaw można powierzyć rezerwowanie miejsc, przyjmowanie zamówień, opłat, wydawanie rachunków i faktur oraz zarządzanie dokumentacją firmy. Odpowiedzialność i rzetelność w tej pracy to niezbędne cechy, które pozwalają sumiennie wykonywać wszystkie obowiązki.
Osoby pracujące na tym stanowisku mają bezpośredni kontakt z klientami, dlatego ich sposób bycia i maniery powinny być nienaganne. Ma to wpływ na wizerunek firmy, bo często to oni jako pierwsi mają kontakt z obecnym lub potencjalnym klientem. Stąd tak ważne jest przestrzeganie zasad uprzejmości podczas rozmowy.
To cecha niezbędna, kiedy pracuje się np. w hotelu lub na recepcji w innym miejscu. Klienci cenią sobie dyskrecję i chcą mieć pewność, że mogą komuś z obsługi powierzyć delikatne kwestie i szukać pomocy w problematycznych momentach. Zależy im też na uniknięciu niedyskretnych pytań, sugestii lub plotek, co nie jest dobrze odbierane i może negatywnie wpłynąć na wizerunek danej firmy.
8 Comments
seba
przede wszystkim musi być ogarnięta
Piotr
i ładna 😉
Gabi89
dyskrecja jest bardzo pożądaną cechą na tym stanowisku
tomi
uśmiech w tej pracy jest najważniejszy
Basia
Dobra recepcjonista to kompetentna osoba i godna zaufania
REadmin
Z pewnością 🙂
Aga
Recepcjonistka powinna umieć udzielić rzetelnej informacji.
REadmin
To podstawa.