Praca na recepcji nie zawsze wygląda tak samo. Zakres pracy recepcjonistki zależy od miejsca zatrudnienia i jego specyfiki. Recepcjonistów spotykamy najczęściej w hotelach, salonach czy różnorakich instytucjach. W zależności od specyfiki pracodawcy pracownicy na tym stanowisku mają różne obowiązki o różnym zakresie. Dlatego też pracownicy recepcji najczęściej posiadają szeroki zakres umiejętności oraz bardzo dobrą organizację pracy. Niezależnie jednak od dodatkowych obowiązków wynikających z specyfiki miejsca pracy, recepcjonistka posiada stały wachlarz obowiązków.
Pracownicy recepcji są zobowiązani do sumiennego wykonywania poleceń przełożonych. Są twarzą firmy, w której są zatrudnieni. Do obowiązków recepcjonistki należy dbanie o wizerunek pracodawcy. Dotyczy to nie tylko nienagannego wyglądu miejsca pracy ale także szczegółowej dbałości o ubiór i aparycję w miejscu pracy. Do zadań recepcjonistki należy bezpośredni kontakt z klientem i udzielanie wszelkich niezbędnych informacji. Odbieranie telefonów, przyjmowanie i archiwizacja poczty, a także organizacja wszelkich czynności, by zapewnić sprawną pracę recepcji to kolejne obowiązki recepcjonistki.
Jak każdy pracownik recepcjonistka zobowiązana jest do przestrzegania regulaminu miejsca pracy, znajomości instrukcji przeciwpożarowych, a także przepisów BHP.
4 Comments
Karola
Praca na recepcji jest fajna, polecam 🙂
REadmin
Dziękuję za komentarz. Pewnie, że fajna 🙂
Kasia
W naszej firmie recepcjonistka ma tak wiele zadań do wykonania, że ciężko to wszystko nawet ogarnąć.
REadmin
Dlatego osoby na tym stanowisku muszą charakteryzować się bardzo dobrą organizacją pracy 😉